FAQ
Leverans
Vad är leveranstiden?
Vad är leveranstiden?
Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar. Vårt mål är att skicka dina produkter senast dagen efter att du lagt din beställning. Under högsäsong för oss eller våra fraktpartners kan det bli en försening på 1-2 dagar.
Var är mitt paket?
Var är mitt paket?
När ditt paket har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med en spårningslänk för att kontrollera leveransstatus. Du kan även använda appen "Mina paket", där spårningsnumret laddas automatiskt om du använder samma telefonnummer och/eller mailadress som du registrerade. Om du inte kan se någon spårningsinformation, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@posterton.se
Vad är fraktkostnaderna?
Vad är fraktkostnaderna?
Vi erbjuder fri frakt vid köp över 349 SEK; annars är fraktkostnaden 69 kr.
Beställa
Jag vill avbryta min beställning.
Jag vill avbryta min beställning.
Du kan avboka din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit varan, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Den returnerade varan måste vara oanvänd, i originalförpackning och i oskadat skick. Om du vill avbryta en beställning innan den har lämnat vårt lager, vänligen kontakta oss omedelbart.
Vi strävar alltid efter att skicka våra varor så snabbt som möjligt; ibland kan paketet redan ha skickats. Kontakta gärna vår kundtjänst på mailadress: info@posterton.se så hjälper vi dig så snart som möjligt.
Jag har angett felaktig information.
Jag har angett felaktig information.
Kontakta gärna vår kundtjänst på mailadress: info@posterton.se så hjälper vi dig så snart som möjligt.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse.
Om du inte har fått en orderbekräftelse, kontrollera din skräppostmapp. Om du inte hittar den där, skicka ett mail till info@posterton.se så hjälper vi dig så snart som möjligt.
Betalning
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
Vi samarbetar med Klarna för betalningar och erbjuder alternativ som faktura och direktbetalning. Du kan se tillgängliga betalningsmetoder i kassan.
Jag har inte fått någon faktura.
Jag har inte fått någon faktura.
Om du har valt en faktura med 14 dagars betalningsfrist skickas den till den e-postadress du angav vid köpet. Om du inte kan hitta det där, kontrollera din skräppostmapp. Annars rekommenderar vi att du loggar in på Klarnas "Mina sidor" där du kan se alla dina köp, eller kontakta Klarna här .
Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via e-post eller post, beroende på vad du föredrar, och kan även ses när du loggar in här eller i Klarna-appen.
Retur
Hur returnerar jag en produkt?
Hur returnerar jag en produkt?
Du kan returnera produkter i originalskick. Produkter måste vara i gott och oskadat skick för att accepteras. Ramar ska vara oöppnade och fortfarande i skyddsplast. Kontakta oss via mail: info@posterton.se och meddela att du önskar göra en retur; vi kommer att förse dig med returinstruktioner och en returetikett. Vänligen inkludera ditt beställningsnummer, namn och information om varan/varorna du vill returnera. Returfrakten är 49 SEK.
Hur gör jag ett krav?
Hur gör jag ett krav?
Om din vara är skadad, vänligen kontakta vår kundtjänst på mailadress info@posterton.se så hjälper vi dig så snart som möjligt.